بهترین هدیه برای مسافر خارج از کشور چی بخریم؟

هدیه برای مسافر خارج از کشور

هدیه برای مسافر خارج از کشور

هدیه برای مسافر خارج از کشور حکم یک یادگاری از خاک وطن را دارد. یک یادگاری که بوی خاک ایران را می دهد و می تواند در روزهای سرد غربت، گرمابخش باشد. افرادی که قصد خروجی از کشور را دارند معمولا در روزهای واپسین حضورشان در کشور احساسی از دلتنگی و غربت آن ها را فرا می گیرد. بودن در کنار این عزیزان و هدیه دادن به آن ها می تواند حال و هوای آن ها را کمی بهتر کند.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

بنابراین توصیه می کنیم که هدیه برای مسافر خارج از کشور را فراموش نکنید. به ویژه اگر نسبت نزدیکی با او دارید. در این مطلب تعدادی از بهترین هدیه هایی که می توان به عنوان هدیه برای مسافر خارج از کشور خریداری کرد را مطرح نموده ایم.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

صنایع دستی ایرانی؛ نمادی از فرهنگ اصیل ایران در آن سوی مرزها

اگر بخواهیم درخرید هدیه برای مسافر خارج از کشور دقیقا به هدف بزنیم باید برویم سراغ صنایع دستی ایرانی. فرقی ندارد ظروف میناکاری را انتخاب می کنید یا ظروف فیروزه کوبی شده. شاید هم بخواهید صنایع دستی چوبی مانند ظروف منبت کاری شده را هدیه دهید. در هر صورت انتخاب صنایع دستی به عنوان هدیه برای مسافر خارج از کشور می تواند پیوند عمیقی بین فرد با علایق و ریشه او در خاک ایران ایجاد کند.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

اکسسوری های سنتی دست ساز

می توانید در خرید هدیه برای مسافر خارج از کشور سراغ اکسسوری های دست ساز بروید. این اکسسوری ها هر چه سنتی تر باشند، جذابیت آن برای مسافر خارج از کشور بیشتر است. اکسسوری های مدرن و مینیمال را می توان در هر فروشگاه در سراسر جهان پیدا کرد اما آنچه در آنسوی مرزها کمیاب است، اکسسوری های ساخته دست هنرمندان ایرانی و زیورآلات سنتی این مرز و بوم است. سوزن دوزی بلوچستان، آینه دوزی ترکمن ها، خاتم کاری یزد، نقره کاری اصفهان و سنگ های زینتی مانند فیروزه همگی از تزئینات ارزشمند ایرانی هستند که می توانید به مسافران خارجی هدیه دهید.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

خوراکی های سنتی که بوی ایران می دهند

همیشه استقبال گرمی از خوراکی های سنتی ایران به عمل می آید. خوراکی هایی مانند گز اصفهان، پسته کرمان، شیرینی های سنتی، آجیل، زعفران و خرما همیشه طرفدار دارند. این خوراکی ها در خارج از کشور حکم جواهرات نایاب را دارند. حتی ساده ترین خوراکی های ایرانی را نمی توان خارج از کشور به قیمت مناسب و به راحتی پیدا کرد. شاید باور نکنید اما حتی پیدا کردن سبزی خشک های معطر ایرانی هم در برخی کشورها ممکن نیست. خوراکی های سنتی ایرانی هیچ گاه برای مسافران تکراری نمی شوند.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

کتب نفیس نوشته نویسندگان نامدار ایرانی

بهترین هدیه برای مسافر خارج از کشور به ویژه آن ها که اهل شعر و شاعری و مطالعه هستند، کتب نفیس ایرانی است. این کتاب ها در کشورهای خارجی به زبان لاتین به فروش می روند و داشتن یک نسخه از آن ها به زبان فارسی همچون داشتن یک گنج گرانبها است. کتاب شعر حضرت حافظ، سعدی، خیام نیشابوری و مولانا می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. شما همچنین می توانید کتب نفیس دیگری مانند کتب فیلسوفان و نویسندگان مطرح ایرانی را به عنوان هدیه برای مسافر خارج از کشور خریداری کنید. ورق زدن این کتاب ها در هوای غربت یاد ایران را زنده می کند.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

قالیچه ایرانی و تابلو فرش دستباف

خرید قالیچه و تابلوفرش به عنوان هدیه برای مسافر خارج از کشور یکی از بهترین انتخاب هایی است که می توانید داشته باشید. قیمت قالیچه ایرانی و تابلو فرش به نسبت سایر سوغاتی های ایران بیشتر است و یک هدیه لاکچری محسوب می شود. بنابراین می توانید این هدایا را برای عزیزان نزدیک تان بخرید. این هدایا رنگ و بوی اصیل ایران را دارند و مایه فخر و مباهات ایرانی ها در برابر دوستان خارجی زبان است.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

چرم حک شده با نمادهای ایرانی

چرم یکی از ارزنده ترین دست سازه های اصیل است که مورد پسند اغلب افراد قرار می گیرد. به ویژه چرم هایی روی آن ها نماد هخامنشی و یا خطوط زیبای نستعلیق حک شده باشد. وجود نمادهای ایرانی روی هدیه هایی که قرار است به مسافران راهی خارج بدهید باعث می شود که این هدایای برای همیشه در ذهن و خاطر آن ها ماندگار شود. این نمادها یادآور فرهنگ اصیل ایران است و هنر ایران را به نمایش می گذارد.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

آلات موسیقی ایرانی

ایرانیان همگی شیفته و عاشق نوای موسیقی سنتی هستند. ایرانی ها دارای روحیه ای هنر دوست هستند و در هر کجا که باشند این روحیه را حفظ می کنند. شما می توانید سازهای ایرانی را به عنوان یک هدیه با ارزش به مسافران راهی خارج پیشکش کنید. این افراد ممکن است چیزی از نحوه نواختن ساز بلد نباشند اما می توانند ساز ایرانی را در دکوراسیون خانه شان قراردهند و گاهی به بهانه طنین انداختن نوای موسیقی ایرانی در محیط خانه دستی به آن بزنند. سه تار، نی، دف و تمپک گزینه های خوبی برای این موضوع هستند.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

لباس های محلی

پیدا کردن زعفران و پسته و آلات موسیقی شاید در کشورهای دیگر سخت باشد اما ممکن است به هر سختی بتوان آن ها را پیدا کرد. چیزی که هرگز نمی توان آن را پیدا کرد لباس های سنتی و محلی ایران است. لباس های محلی ایرانی نمادی با شکوه از فرهنگ و هنر ایران زمین است. شما می توانید چند تکه از این لباس ها را به عنوان یادگاری ارزنده برای عزیزان تان خریداری کنید تا همیشه برای آن ها یادآور فرهنگ اصیل ایرانی باشد.

هدیه برای مسافر خارج از کشور

کلام پایانی در مورد هدیه برای مسافر خارج از کشور

اگر مسافری دارید که به تارگی قصد راهی شدن به آن سوی مرزها را دارد می توانید با خرید هدایا او را از حال و هوای سنگین غربت برهانید. هدایای سنتی ایرانی رنگ و بوی ایران را با خود همراه دارند. این هدایا می توانند یادآور لحظه های نابی باشند که در کنار هم در ایران حضور داشتید. از جمله این هدایا می توان به صنایع دستی ایرانی، زیورآلات سنتی ایرانی، سازهای ایرانی، کتاب ایران شناسی، مجسمه هنرمندان ایرانی، کتب شعر، خوراکی های سنتی ایرانی و قالیچه دستباف اشاره کرد. شما می توانید هدایای دیگری را نیز به عنوان هدیه برای مسافر خارج از کشور خریداری کنید با این حال باید دقت داشته باشید که این هدیه قابل حمل باشد.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نیاز به کمک دارید؟