تفاوت گوی موزیکال پمپی، کوکی و چراغدار در چیست ؟ و گوی موزیکال پمپی و کوکی چگونه کار می کنند؟

فرق بین گوی موزیکال کوکی و پمپی

تفاوت گوی موزیکال پمپی، کوکی و چراغدار در چیست ؟ و گوی موزیکال پمپی و کوکی چگونه کار می کنند؟

برای فهمیدن تفاوت گوی موزیکال پمپی و کوکی میبایست ابتدا انواع گوی های برفی را شناخت، سپس به نحوه ی عملکرد گوی های موزیکال پمپی ، کوکی و… پرداخته شود. همچنین برای مشاهده انواع مدل های گوی موزیکال پمپی، کوکی و… می توانید به صفحه فروشگاه گوی موزیکال سری بزنید.

انواع گوی های موزیکال :

۱-گوی موزیکال کوکی

۲-گوی موزیکال پمپی

۳-گوی موزیکال متوسط چراغدار

۴-گوی موزیکال پایه دار

گوی موزیکال کوکی :

منبع تغذیه :

گوی های کوکی از هیچ منبع تغذیه ای اعم از برق و باطری استفاده نمی کنند. در زیر این گوی ها یک شاسی کوک قرار گرفته که با چند دور چرخاندن آن انرژی پتانسیل ذخیره می گردد و سپس با رها کردن آن انرژی پتانسیل به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و موجب می گردد آدمک های داخل گوی شروع به چرخش به دور یک محور نمایند. بنابراین این گوی ها برای فعال شدن به باطری احتیاجی ندارند. به همین دلیل این محصولات گوی های موزیکال کوکی نام گرفته اند.

فرق گوی موزیکال پمپی و کوکی

موزیک :

گوی های کوکی قابلیت پخش یک ملودی بی کلام را دارند، که معمولا شامل یک موسیقی رمانتیک می باشد. این موزیک بلافاصله بعد از رها کردن شاسی کوک و همزمان با چرخش آدمک های داخلی شروع به نواختن می کند و تا پایان انرژی پتانسیل ذخیره شده در کوک ادامه خواهد یافت.

فرق گوی موزیکال پمپی و کوکی
چراغ :

این گوی های کوکی دارای هیچ چراغی نمی باشند تا موجب روشن شدن فضای داخلی گوی گردد. و علت آن عدم استفاده از باطری در این مدل از گوی ها می باشد.

برف مصنوعی :

این گوی ها دارای برف هایی مصنوعی هستند که در محوطه ی زمین داخل گوی ته نشین شده اند. در هنگام اعمال کوک به دلیل تکان هایی که گوی موزیکال می خورد به هوا می روند و به صورت معلق در خواهند آمد. و بعد از پایان کوک کردن و با قرار دادن گوی بر روی زمین، برف های مصنوعی به آرامی شروع به پایین آمدن و بارش بر روی سر آدمک های داخل گوی می کنند تا صحنه ای زیبا در این دنیای کوچک خلق گردد.

پمپ :

در ساخت گوی های کوکی از هیچ پمپی برای پمپاژ برف استفاده نشده است. لذا برف های مصنوعی با تکان دادن گوی موزیکال به هوا بر خواهند خاست و با گذشت زمان به آرامی فرود خواهند آمد و بعد از مدتی، بارش برف متوقف می گردد.

عروسک چرخشی :

همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد آدمک های داخلی این گوی ها بعد از رها کردن کوک شروع به چرخش به دور یک دیگر می کنند.

ابعاد :

این گوی ها ابعاد متفاوتی دارند و نمونه هایی که در سایز کوچک ساخته می شوند قیمت کمتری دارند. تمام گوی های موزیکال کوکی که در فروشگاه اینترنتی روبوبیکا عرضه می گردد از نوع سایز بزرگ و استاندارد می باشند. ابعاد این گوی های موزیکال کوکی بزرگ بطور میانگین ۱۶*۱۱*۱۱ است.

به منظور درک بهتر نحوه ی کارکرد گوی موزیکال کوکی ، طی یک ویدئو کلیپ که در قسمت زیر آمده است، این عملکرد به نمایش درآمده است.

 

گوی موزیکال پمپی :

این گوی ها بهترین نوع از گوی های موزیکال به حساب می آیند، اما می بایست به درجه کیفی گوی های موزیکال نیز توجه کرد. زیرا امروزه به منظور کاهش ظاهری قیمت عرضه ی این محصولات، بسیاری از گوی های پمپی داخل بازار، درجه دو و یا تقلبی می باشند و به همین دلیل از کیفیت کمی بر خوردار هستند. تمام گوی های پمپی که در سایت روبوبیکا عرضه می گردد از نوع درجه یک و با کیفیتی بسیار بالا ساخته شده است. برای فهمیدن ترفندهای تشخیص گوی های موزیکال تقلبی از گوی های موزیکال اصلی کافیست بر روی عبارت تشخیص گوی تقلبی از اصل کلیک نمایید. گوی های موزیکال پمپی جزو فول آپشن ترین گوی های کریستالی هستند و از جلوه ی بصری جذابی حین عملکرد برخوردار می باشند. این امر موجب گردیده توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب نمایند.

تفاوت گوی موزیکال پمپی و کوکی در چیست

منبع تغذیه :

این گوی های موزیکال پمپی از سه عدد باطری نیم قلمی برای کار کرد استفاده می نمایند. این باطری ها در قسمت زیرین گوی قرار میگیرند و یک درب پلاستیکی بر روی محفظه ی مذکور قرار میگیرد. در کنار این محفظه کلیدی قرار دارد که با زدن آن گوی شروع به فعالیت می کند.

گوی موزیکال پمپی
موزیک :

گوی های پمپی دارای ۷ نوع موزیک متفاوت هستند که بعد از روشن شدن یکی پس از دیگری شروع به نواختن می کنند. تمام این موزیک ها ملودی های بیکلام عاشقانه هستند. در اکثر گوی های پمپی با روشن و خاموش کردن گوی می توان به سراغ موزیک بعدی رفت. پس یک تفاوت گوی موزیکال پمپی، کوکی در تعداد موزیک آن ها است. 

گوی موزیکال 

چراغ :

گوی های موزیکال پمپی دارای چراغی مخفی با ۶ رنگ مختلف هستند که محوطه ی شیشه ای گوی را روشن می کند. این چراغ ها دارای قابلیت تعویض رنگ هستند و می توانند نور هایی با شش رنگ مختلف را از خود ساطع کنند. به عبارت ساده تر بعد از روشن کردن گوی و در هنگامی که موسیقی در حال پخش است مرتبا با گذشت زمان رنگ فضای داخلی گوی تغییر می یابد. این گوی ها در تاریکی شب می توانند رنگ و نقش های جذابی را بر روی دیوار های کنار گوی و محوطه ی بیرونی خلق نمایند.

خرید گوی موزیکال پمپی
برف مصنوعی :

گوی های پمپی دارای برف مصنوعی نیز هستند.

پمپ :

همانطور که از نام این گوی ها مشخص است،این نوع از گوی ها دارای پمپ های اتوماتیک برای پمپاژ برف هستند. یعنی با روشن شدن گوی، پمپ همزمان با پخش موسیقی و روشنایی چراغ های رنگی شروع به پمپ کردن برف های مصنوعی می کند لذا دیگر برای به هوا رفتن برف ها نیازی به تکان دادن کل گوی موزیکال نیست. پمپ بصورت پیوسته تا زمانی که گوی روشن است برف ها را پمپاژ می کند و باعث می گردد هرگز بارش برف بر سر آدمک های داخل گوی متوقف نگردد. به عبارت ساده تر تا زمانی که گوی روشن است برف ها ته نشین نمی شوند و بارش برف هیچ گاه متوقف نمی گردد و بصورت ممتد ادامه خواهد داشت. بنابراین مهم ترین تفاوت گوی موزیکال پمپی، کوکی در داشتن پمپ اتومات است.

تفاوت گوی موزیکال پمپی و کوکی

عروسک چرخشی :

این گوی ها عروسک چرخشی ندارند. به عبارت دیگر این گوی ها نیازی به عروسک چرخشی نخواهند داشت. زیرا با کار کردن پمپ، این برف ها هستند که به دور آدمک های داخلی گوی می چرخند و دیگر نیازی به چرخش آدمک ها نیست.

فرق گوی پمپی و کوکی

ابعاد :

تمام گوی های موزیکال پمپی که در فروشگاه آنلاین روبوبیکا عرضه می گردد از نوع سایز بزرگ و استاندارد می باشد. ابعاد این گوی ها بطور میانگین ۱۶*۱۱*۱۱ است.

در ویدئو کلیپ زیر عملکرد یکی از این گوی های پمپی بعنوان نمونه به نمایش در آمده است. مشتریانی که قصد بررسی دقیق این محصول را دارند می توانند به گوی پمپی موزیکال خاطرات گرم زمستان مراجعه نمایند.

 

گوی موزیکال متوسط چراغدار :

یکی از مشخصه های بارز این گوی ها نسبت به سایر انواع گوی های موزیکال، قیمت مناسب تر آن ها است. این درحالی است که تمامی گوی های متوسط چراغداری که توسط فروشگاه هدیه و کادویی روبوبیکا عرضه می گردد از نوع کاملا درجه یک و بسیار با کیفیت می باشند. در این گوی ها سعی شده با حفظ کیفیت اما با کمی تغییرات گوی های موزیکال ارزانتری تولید گردد. لذا در این گوی ها پمپ اتومات برف حذف گردیده و سایز کلی گوی کمی کوچکتر از گوی پمپی شده است. 

منبع تغذیه :

در این گوی ها همانند گوی های پمپی از باطری بعنوان منبع تغذیه استفاده شده است. باطری های مورد نیاز برای این گوی ها ۳ و یا ۲ عدد باطری نیم قلمی می باشند.

موزیک :

این گوی ها دقیقا مانند گوی های پمپی دارای ۷ موزیک متفاوت هستند که یکی پس از دیگر نواخته می شود. تمامی این موزیک ها بیکلام است. و در اکثر این گوی های برفی می توان با خاموش و روشن کردن گوی، موسیقی را عوض کرد تا موسیقی بعدی پخش گردد.

چراغ :

این گوی ها همانند گوی های برفی دارای چراغ هایی با قابلیت تعویض رنگ به ۶ رنگ مختلف هستند.

گوی موزیکال متوسط چراغدار
برف مصنوعی :

گوی های متوسط چراغدار در داخل خود دارای برف های مصنوعی نیز می باشند.

پمپ :

این گوی های متوسط چراغدار دارای پمپ اتومات برف نمی باشند. بنابراین در هنگام روشن کردن گوی کافیست تا کمی گوی تکان بخورد تا برف ها به هوا بروند و سپس بطور آهسته آهسته فرود آیند.

عروسک چرخشی :

گوی های متوسط چراغدار دارای عروسک چرخشی نمی باشند.

ابعاد :

ابعاد این گوی ها متوسط بوده، یعنی بطور میانگین چیزی در حدود ۹*۹*۱۲ سانتی متر می باشد و از گوی های پمپی و کوکی اندکی کوچکتر است.

گوی موزیکال متوسط و بزرگ

گوی موزیکال پایه دار :

در این گوی های موزیکال به منظور کاهش هزینه ی تولید قسمت هایی از گوی حذف شده و برای سادگی در تولید به جای یک کوک مخفی پایه ای کوک شونده در زیر آن قرار داده شده است. برای استفاده از اینگوی های موزیکال کافیست قسمت پایه چرخوانده شود تا کوک گردد سپس گوی را بر روی سطحی صاف قرار داده و کل گوی موزیکال شامل حباب شیشه ای و قسمت پایه ی گوی می چرخند که جاوه ی جالبی ندارد. همچنین یکی از مواردی که در ذوق خریدار می زند عدم انطباق پایه ی گوی با محور مرکزی گوی می باشد که موجب گردیده تقارن گوی از بین برود و هنگام چرخش نیز نا متقارن چرخش داشته باشد.

این گوی های برفی پایه دار معمولا سایز های کوچکتری نسبت به سایز استاندارد دارند و نیز دارای کمترین کیفیت ممکن هستند تا بتواند با کمترین هزینه کالایی نچندان دلچسب تهیه گردد. به دلیل کیفیت نه چندان مناسب این گوی ها فروشگاه روبوبیکا از عرضه ی این محصولات خودداری می نماید.

گوی موزیکال کوکی چگونه کار می کندمنبع تغذیه :

این گوی های موزیکال منبع تغذیه ای ندارد و با انرژی مکانیکی حاصل از کوک کار می کند.

موزیک :

این گوی ها دارای یک موزیک ساده هستند.

چراغ :

در گوی های موزیکال پایه دار برای کاهش هزینه ی تولید چراغی طراحی و جایگذاری نشده است.

برف مصنوعی :

گوی های پایه دار در داخل خود دارای ذرات برف های مصنوعی هستند.

پمپ :

در این گوی ها از هیچ پمپی کارگذاری نشده است.

عروسک چرخشی :

گوی های پایه دار دارای قابلیت عروسک داخلی چرخان نیستند. در عوض در این گوی ها کل گوی موزیکال به همراه پایه بطور نامتوازن چرخش می کند.

ابعاد :

این گوی ها معمولا در ابعادی کوچکتر از استاندارد ساخته می شوند.

خلاصه :

طی مطالب قبل سعی شد تا چکیده ای از نحوه ی عملکرد انواع گوی موزیکال توضیح داده شود تا مشتریان قبل از خرید بخوبی آگاه باشند که انواع متفاوت گوی موزیکال چگونه کار می کنند. همچنین سعی گردید تفاوت و فرق میان گوی موزیکال پمپی، کوکی و سایر گوی های برفی بطور روشنی توضیح داده شود.

4.6/5 - (78 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نیاز به کمک دارید؟