تشخیص گوی تقلبی از اصل

تشخیص گوی موزیکال تقلبی و اصل

تشخیص گوی تقلبی از اصل

تشخیص گوی تقلبی از اصل چگونه صورت می گیرد؟

چگونه گوی تقلبی را تشخیص دهیم؟

فرق بین گوی تقلبی و اصل چیست؟

گوی باکیفیت را چگونه تشخیص دهیم؟

در خرید گوی موزیکال باید به چه نکاتی توجه نماییم؟

ترفند های تشخیص گوی باکیفیت در چیست؟

در تشخیص گوی تقلبی از اصل باید به چه مواردی توجه کرد؟

برای پاسخ به این سوالات می بایست به یکسری از نکات توجه کرد که در ادامه بصورت تفصیلی بیان می گردد.

تشخیص گوی موزیکال تقلبی و اصل

عمر کاری و سلامت :

گوی های موزیکال درجه یک دارای عمر کاری بالاتری نسبت به گوی های تقلبی هستند و نحوه ی عملکرد آن ها نیز بهتر از گوی های درجه دو و تقلبی می باشد. حتی گاهی گوی های تقلبی به قدری ضعیف و بی کیفیت تولید می شوند که قبل از رسیدن به دست خریدار ممکن است آسیب ببینند. بنابر این واجب است قبل از خرید گوی موزیکال حتما با دقت زیاد بررسی شود تا گوی های درجه یک خریداری شوند و مشتریان فریب قیمت های پایین بعضی از گوی های موزیکال را نخورند. اما فهمیدن این نکات در خرید اینترنتی امکان پذیر نیست و حتی از نزدیک احتیاج به مهارت بالایی برای تشخیص دارد به همین منظور لازم است مشتریان به تکنیک های زیر آگاه باشند.

گوی موزیکال باکیفیت و اصل

رنگ آب داخل گوی :

می توان به راحتی با بررسی رنگ آب داخل حباب، تقلبی بودن گوی ها را بررسی کرد. کافیست دقت نمایید که رنگ آب داخل گوی کدر و متمایل به زرد رنگ می باشد یاخیر؟ اگر رنگ آب کمی کدر و زرد رنگ بود به گونه ای که احساس کردید شاید شیشه ی گوی از داخل زرد رنگ شده به این معنی می باشد که گوی مذکور از نوع تقلبی و درجه دو می باشد. اما اگر رنگ آب شفاف و زلال به نظر می آمد نمی توان نتیجه گیری خاصی کرد و باید سایر پارامترها نیز بررسی گردد. در ساخت گوی های درجه دو و تقلبی به دلیل استفاده کردن از متریال ارزان قیمت و بیکیفیت موجب میگردد رنگ آدمک ها به آب داخل گوی اثر کند و موجب کثیف و زرد رنگ شدن آن شود. بنابراین حتما دقت نمایید آب داخل گوی های خریداری شده زلال و شفاف باشند. همچنین شیشه های استفاده شده در این گوی ها نیز باید کاملا شفاف و بیرنگ باشند به گونه ای که بدرخشند و هیچ گونه زرد شدگی نداشته باشند. حل شدن رنگ عروسک ها در داخل آب که موجب زرد شدگی آب می گردد موجب افت شدید زیبایی گوی می شود و ظاهر گوی را به شدت تحت تاثیر منفی قرار خواهد داد. برای این تشخیص، اگر از قبل گوی درجه یکی را دیده باشید می توانید به راحتی این زرد شدگی را تشخیص دهید.

در ادامه ویدئو کلیپی برای درک بهتر یک محصول با کیفیت به نمایش در آمده است.

کیفیت قالب گیری و ساخت عروسک های داخلی :

با کمی دقت در جزئیات عروسک های داخل گوی می توان تشخیص گوی تقلبی از اصل را به خوبی اجرا کرد. این شیوه بهترین و مهمترین روش برای تشخیص درجه کیفی گوی های موزیکال می باشد. در گوی موزیکال درجه یک از متریال با کیفیت تحت روش های اصولی و دقیق استفاده می شود تا قالب گیری آدمک های داخل گوی زیبا و با رعایت جزئیات باشد. اما در گوی های موزیکال تقلبی و ارزان قیمت برای کاهش هزینه های ساخت قالب گیری های آدمک ها بدون هیچ دقتی و تحت روش های غیر اصولی و ارزان قیمت صورت می گیرد، لذا آدمک های نهایی که ساخته می شوند، از کیفیت ساخت و پرداخت پایینی برخوردار خواهند بود. این امر ضربه ی شدیدی به ظاهر و زیبایی گوی موزیکال وارد خواهد کرد. بنابر این نباید فریب قیمت پایین یکسری از محصولات را خورد و میبایست حتما قبل از هرگونه خرید با دقت کیفیت محصول بررسی گردد. توجه نمایید هیچ قیمت پایینی بی دلیل نیست و علتی دارد. بعنوان مثال تصاویر پایین را با دقت مورد بررسی قرار دهید.

به جزئیات گوی های تقلبی توجه نمایید. حتی در تصاویر هم اختلاف کیفی زیادی مابین ظاهر گوی ها وجود دارد. مثلا در سمت چپ که گوی تقلبی قرار دارد، به قسمت پای آدمک ها دقت نمایید. ساخت آدمک ها در بیدقتی تمام صورت گرفته و هیچ یک از جزئیاتی که در قسمت پای آدمک های گوی موزیکال اورجینال دیده می شود در گوی های تقلبی وجود ندارد. و یا به قسمت تیر چراغ برق پشت آدمک ها دقت نمایید. در گوی های اصل تیر چراغ برق با ظرافت و رعایت جزئیات و با کمترین ضخامت قالب گیری شده است. اما در گوی های تقلبی تیر چراغ برق بسیار ضخیم بوده و دارای اعوجاج ها و پستی بلندی های زیادی می باشد. اضافات قالب گیری روی قسمت های بالایی تیر چراغ برق دیده می شود و وجهه ی زشتی به این محصول داده است. با کمی دقت این تفاوت ها در جزئیات ساخت به وضوح قابل مشاهده می باشند. بنابراین بهترین راه برای فهمیدن درجه کیفی گوی موزیکال و تقلبی نبودن آن دقت کردن به آدمک های داخل آن است.

تشخیص گوی موزیکال اصل و تقلبی

کیفیت رنگ آمیزی آدمک ها :

در گوی برفی اورجینال دقت زیادی در رنگ آمیزی و ظاهر گوی ها می شود تا وجه ی بصری زیبایی پیدا کنند بنابر این روی رنگ آمیزی جزئیات آدمک ها و مناظر زمینه ی آن ها وقت نسبتا زیادی صرف خواهد شد. اما در گوی های درجه دو برای کاهش قیمت فقط به کلیات پرداخته می شود و سعی بر آن است ظاهر کلی گوی شبیه به گوی اورجینال درآید. بنابراین هیچ یک از جزئیات در رنگ آمیزی ها در نظر گرفته نمی شوند و کاهش زمان ساخت محصول در اولویت قرار می گیرد. بطور مثال خوب در تصاویر زیر دقت نمایید و رنگ آمیزی گوی ها را با یکدیگر مقایسه نمایید. در گوی های تقلبی هیچ دقت نظری در رنگ آمیزی تیر های چراغ برق در مقایسه با گوی اصلی صورت نگرفته است. همچنین در جزئیات پاها و چهره ی عروسک ها دقت نمایید . چقدر تفاوت در رنگ آمیزی گوی اصل و تقلبی مشاهده می کنید ؟ و یا کافیست جزئیات لباس آدمک های گوی اورجینال را با جزئیات لباس آدمک های گوی تقلبی و درجه دو مقایسه نمایید. آیا تفاوتی مشاهده نمی کنید.

گوی موزیکال درجه یک و دو چه تفاوتی دارند

بنابراین حتما در خرید گوی موزیکال لازم است به جزئیات محتویات داخل گوی دقت کنید تا کلاه سرتان نرود. این روش بسیار کاربردی و آسان بوده و به راحتی می توان با این روش گوی های تقلبی و درجه دو را تشخیص داد. نکته ی مهم در بکارگیری این روش تشخیص و روش قبلی این است که، دیگر احتیاجی نیست تا گوی موزیکال را از نزدیک ببینید و با لمس کردن و بررسی آن به کیفیتش پی ببرید. با کمی دقت در تصاویر و با استفاده از این روش حتی در خرید های اینترنتی می توان تشخیص داد، تصویر ارائه شده این محصول دارای چه درجه ای از کیفیت می باشد.

تشخیص گوی موزیکال درجه یک باکیفیت و درجه دو

بسته بندی در تشخیص گوی تقلبی از اصل :

گوی های موزیکال اورجینال در بسته بندی های قوی و امن تر در داخل یونولیت های ضخیم تر ارائه می شوند تا امکان آسیب رسیدن به آن ها هنگام جابه جایی به حداقل برسد. اما گوی های درجه ی پایین تر دارای یونولیت های نازکتری هستند که احتمال آسیب را افزایش می دهند. معمولا رنگ جعبه های گوی های درجه یک سفید رنگ یا کاهی(قهوه ای) رنگ می باشد. اما همیشه نمی توان فقط به رنگ جعبه توجه کرد زیرا تغییر رنگ جعبه کار آسانی است که می تواند توسط شرکت های تولید کننده صورت گیرد.

کیفیت ساخت قسمت پایه ی گوی :

گوی های تقلبی و درجه دو نسبت به گوی های درجه یک از کیفیت ساخت کمتری در تمام نقاط برخوردار هستند . یکی از این قسمت ها نیز پایه و قسمت پایینی گوی ها می باشد که با دقت در تصاویری که در بالا ارائه شده قابل مشاهده می باشد.

  آموزش تشخیص گوی موزیکال تقلبی و اصل

پایه ی چرخان :

گوی های اورجینال کوکی دارای مکانیزمی در داخل قسمت پایه ی گوی هستند که بعد از اعمال کوک توسط دست، آدمک ها در داخل گوی کریستالی شروع به چرخش می کنند. اما در برخی از گوی های برفی درجه دو برای راحتی عملکرد و به منظور ساده کردن مکانیزم عملکرد آن در قسمت پایه ی گوی ها یک شیء سفید رنگ پلاستیکی قرار دارد که با چرخاندن آن و اعمال کوک، کل گوی موزیکال به همراه قسمت پایه ی آن شروع به چرخیدن بدور خود بر روی آن می کند و عروسک های داخلی حرکتی ندارند. این عملکرد زیبایی چندانی ندارد همچنین قسمت اضافی سفید رنگ بیرون زده از زیبایی گوی می کاهد. این پایه ی اضافی در تصویر پایین قابل مشاهده می باشد.

خرید گوی موزیکال با کیفیت و درجه یک

ابعاد گوی موزیکال :

ابعاد گوی موزیکال در تقلبی بودن و یا نبودن آن تاثیری ندارد و گوی های موزیکال درجه یک ، هم در ابعاد بزرگ و هم در ابعاد متوسط عرضه می شوند. اما ابعاد گوی برفی در قیمت های آن تاثیر گذار می باشد . بنابراین در خرید اینترنتی صرف توجه به تصاویر کافی نیست و می بایست به ابعاد گوی های برفی نیز توجه شود.

حباب هوا :

حباب هوا ممکن است در هر گوی موزیکالی اعم از اصل و تقلبی بوجود آید اما گوی های موزیکال اصل به ندرت دچار حباب هوا می شوند و گوی های موزیکال تقلبی در بسیاری از موارد دارای حباب هوا هستند.

در ادامه ویدئو کلیپی برای شناخت یک محصول اصل به نمایش در آمده است. مشتریانی که قصد بررسی بیشتر این محصول را دارند می توانند بر روی عبارت گوی برفی آغوش مهربان کلیک نمایند.

 

4.8/5 - (22 امتیاز)

2 پاسخ

  1. من از یه فروشگاهی گوی خریدم
    الان که مطلبتون رو خوندم تازه فهمیدم تقلبی بوده
    تازه آبشم کدر شده
    ای کاش زودتر می فهمیدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نیاز به کمک دارید؟