رسم و رسوم کادو ولنتاین در نقاط مختلف دنیا

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در نقاط مختلف دنیا

رسم و رسوم کادو ولنتاین در نقاط مختلف جهان همان چیزی است که این روز را جذاب کرده است.

ولنتاین که آن را با نام روز جهانی عشق می شناسند در هر کشور به شیوه ای متفاوت برگزار می شود. هر چند که منبع و منشا این افسانه عاشقانه از روم باستان آب می خورد. اما بقول شاعر که می گوید هر کسی از ظن خود شد یار من… در هر نقطه از جهان و در هر کشور این روز به شیوه ای متفاوت برگزار می شود. جالب است بدانیم که هدیه های ولنتاینی که در هر نقطه از جهان در این روز رد و بدل می شوند چیست. در این مطلب قرار است به این موضوع بپردازیم پس همراه ما باشید.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در ایتالیا

یکی از جالب ترین رسوم ولنتاین در دنیا، رسم و رسوم کادو ولنتاین در ایتالیا است. این روز خاص در کشور ایتالیا به خاکی ترین و ساده ترین شیوه ممکن برگزار می شود. عشاق در این روز خاص توقع ویژه ای از یکدیگر ندارند. آن ها پیش از طلوع آفتاب و سر زدن سپیده از خانه خارج می شوند و عقیده دارند باید اولین فردی که در این روز ملاقات می کنند عشق شان باشد. هدایایی مانند شکلات و پیتزا در ایتالیا مرسوم است. شکلات هایی که در روز ولنتاین در ایتالیا هدیه داده می شوند از نوع فندقی هستند و درون هر کدام از آن ها یک یادداشت عاشقانه قرار دارد.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در کره جنوبی

اینطور که پیداست مردمان کره جنوبی ارادت خاصی به روز ولنتاین دارند چرا که این روز را سه بار در سال جشن می گیرند! در ولنتاین اول فقط خانم ها هدیه می خرند و در ولنتاین دوم فقط آقایان. ولنتاین سوم اما مختص افراد سینگلی است که دوستان شان آن ها را به صرف نودل و لوبیای سیاه دعوت می کنند و برای آن ها هدیه تدارک می بینند تا شانس آن ها برای پیدا کردن عشق در سال جدید بیشتر شود. از شواهد پیداست که رسم و رسوم کادو ولنتاین در این کشور چندان پیچیده نیست. هدایایی که در روز ولنتاین در این کشور رد و بدل می شود شامل گل و شیرینی است.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در دانمارک

رسم و رسوم کادو ولنتاین در کشور دانمارک بسیار عاشقانه است. در این روز خاص آقایان گل های سفیدی به عشق شان هدیه می دهند که نام آن ها دانه برفی است. مردم دانمارک اعتقادی به هدایای پر زرق و برق و گران قیمت در این روز خاص ندارند و آن را ساده برگزار می کنند.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در فرانسه

فرانسوی ها به عاشق پیشه بودن معروف هستند و حتما برای شما هم جالب است بدانید که رسم و رسوم کادو ولنتاین در فرانسه چیست. احتمالا حدس تان این است که عشاق یک جعبه پر از جواهر در این روز هدیه می دهند. اما اشتباه نکنید. فرانسوی ها در روز ولنتاین نامه های عاشقانه برای یکدیگر می نویسند و آن را به هم هدیه می دهند. همینقدر ساده و همینقدر رمانتیک!

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در ژاپن

ژاپنی ها هم رسم و رسوم کادو ولنتاین مختص به خود را دارند. در این روز خاص زنان ژاپنی برای عشق شان شیرینی و شکلات های دست ساز درست می کنند و هدیه می دهند. جالب است بدانید که در ژاپن اغلب خانم ها برای آقایان هدیه ولنتاین تدارک می بینند و هدیه خانم ها در روز دیگری به آن ها پیشکش می شود.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در آلمان

رسم و رسوم کادو ولنتاین در آلمان با داستان های افسانه ای این مرز و بوم پیوند خورده است. در آلمان به عنوان هدیه ولنتاین به یکدیگر شیرینی های زنجبیلی و شکلات هایی به شکل خوک هدیه می دهند. بسیار مهم است که این شکلات ها و شیرینی ها شبیه به خوک باشد چرا که به عقیده مردم آلمان خوک بسیار خوش یمن است و نمادی از یک عشق آتشین است.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در اسپانیا

هدیه ای که در اسپانیا در روز ولنتاین رد و بدل می شود نام ماکادورا دارد. این هدیه در واقع یک مجسمه است که توسط عشاق ساخته می شود. مردان عاشق با ساخت این مجسمه به دستان خود، عشق شان را به معشوق خود ثابت می کنند.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

رسم و رسوم کادو ولنتاین در ایران

خوشبختانه چند سالی می شود که بساط خرس های غول پیکر و هدیه های اعیانی و گران قیمت از روز ولنتاین در ایران برچیده شده است. ایرانی ها این روز را کمی با اغراق اجرا می کنند اما این روزها شاهد ساده برگزار کردن ولنتاین هستیم که بسیار خوشحال کننده است.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

مردم ایران انسان هایی بسیار احساسی هستند و رسم دارند در روز ولنتاین به یکدیگر هدیه هایی مانند شکلات، شمع، گل، کارت پستال و هدیه های کوچک مانند گوی موزیکال و زیورآلات بدهند که بسیار جذاب و عاشقانه است.

رسم و رسوم کادو ولنتاین

کلام پایانی

هر چند که رسم و رسوم کادو ولنتاین در هر کجای دنیا متفاوت است. اما اگر قرار باشد یک پیشنهاد عالی برای هدیه ولنتاین مطرح کنیم باید از هدیه هایی نام ببری که اقتصادی، ساده، احساسی، معنادار و رمانتیک هستند. خرید هدیه های گران قیمت و لاکچری در روز ولنتاین چندان جذاب نیست چرا که با فلسفه این روز مغایر است. پس بهتر است همچون سایر کشورهایی که این روز را در ساده ترین حالت ممکن برگزار می کنند، شما نیز هدیه ای ساده و عاشقانه خریداری کنید.

پخت کوکی های ولنتاین، خرید باکس گل، خرید گوی موزیکال ولنتاین، شمع ولنتاین، نامه های عاشقانه و هدیه های دست ساز گزینه های خوبی برای هدیه ولنتاین هستند. با این هدایا می توان رسم و رسوم کادو ولنتاین در ایران را به رسمی جاودانه تبدیل کرد. شما می توانید برایی خرید انواع هدیه های ولنتاین با کارشناسان ما در روبوبیکا درتماس باشید.

4.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نیاز به کمک دارید؟