آموزش ساخت گوی برفی در منزل

آموزش ساخت گوی برفی

آموزش ساخت گوی برفی

آموزش ساخت گوی برفی را در خانه به روشی ساده و سهل الوصول در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد. گوی های برفی دنیاهای کوچکی هستند که رویاهای برفی ما را به نمایش در می آورند.

با کمی وقت گذاشتن و خلاقیت به خرج دادن می توان به راحتی با وسایلی که در داخل منزل وجود دارد گوی های برفی جذاب بسازید. حتی در صورت استفاده از وسایل اولیه ی نو و شیک می توان این محصولات را در بازار عرضه کرد و درامد بالایی کسب کرد.

مزیت ساخت گوی برفی نسبت به خرید آن از فروشگاه گوی موزیکال فقط در منفعت مالی خلاصه نمی شود بلکه مزیت اصلی ساخت گوی موزیکال سفارشی ساختن آن است. به عبارت ساده تر می توانید هر رویایی که در سر دارید را داخل فضایی برفی پیاده سازی کنید. از مناظر و درختان کوچک، ماکت های کوچک کلبه ، آدمک های کوچک، حیوانات کوچک و… می توانید برای ساخت گوی موزیکال رویایی خود استفاده کنید. قطعا محصول نهایی یکی از ارشمندترین دارایی های شما خواهد شد. همچنین اگر شخصی را از صمیم قلب دوست دارید می توانید این گوی برفی دست ساز خود را به او هدیه کنید.

ساخت گوی موزیکال

مواد و وسایل مورد نیاز:

۱- شیشه های حبابی و یا شیشه های حبوبات

۲- کمی آب

۳- گلیسیرین و یا روغن بچه

۴- چسب آکواریوم

۵- اکلیل های رنگی

۶- آدمک های کوچک و یا ماکت های کوچک

گوی برفی

برای ساخت یک گوی برفی عاشقانه و زیبا بهترین کار استفاده از شیشه های کروی شکل می باشد که در داخل آن خالی است. اگر چنین شیشه هایی در دسترس بود می تواند بهترین گزینه برای این کاردستی باشد و در نهایت زیبایی خاصی به محصول نهایی ببخشد. اما چنین شیشه های کروی شکل توخالی به ندرت یافت می شوند. بنابر این در این صورت می توان به سراغ شیشه های حبوبات رفت. بهتر است این قسمت از کار حتما از جنس شیشه های شفاف ساخته شده باشند و نیز در استفاده از ظروف پلاستیکی خودداری گردد تا محصول نهایی زیباتر به نظر آید و محتویات داخل آن به وضوح قابل دیدن باشد.

ساخت گوی برفی در منزل

در مرحله ی اول می بایست آدمک ها و مناظر و ماکت های کوچک را به قسمت درب شیشه چسباند. این قسمت محتوای محصول نهایی را تشکیل خواهد داد. بنابراین میبایست سعی شود از آدمک هایی در حالاتی استفاده کرد که در محصول نهایی قصد ارائه ی چنین مفهومی می باشد. بعنوان مثال اگر می خواهید یک گوی نمادین از میزان ارزش والدین بسازید می بایست از یک عروسک مادر و پدر در حال نگهداری از کودک استفاده گردد. ویا اگر قصد هدیه کردن این گوی دست ساز را به همسرتان دارید می توانید از دو آدمک کوچک زن و مرد که چتری در دست دارند استفاده کنید.

گوی برفی کریسمس

برای چسباندن این آدمک ها می توان از چسب آکواریوم استفاده کرد. دقت نمایید آدمک های داخلی الکتریسیته ی ساکن نداشته باشند. زیرا موجب می گردد تمام ذرات اکلیل را به خود جذب نمایند. پس قبل از استفاده حتما میبایست با چسباندن یک رسانای متصل به زمین بار الکتریکی ساکن روی آدمک ها تخلیه شوند. بعد از چسباندن آدمک ها میبایست حدود ۲۴ ساعت زمان داد تا به طور کامل خشک گردد.

خرید گوی برفی کریسمس

بعد از گذشت ۲۴ ساعت اطمینان کسب کنید که چسب ها بطور کامل خشک شده اند، سپس باید در داخل شیشه آب بریزید. در این مرحله لازم نیست آب بطور کامل شیشه را فرا بگیرد.

آموزش ساخت گوی برفی

بهتر است در داخل آب به میزان چند قطره و بطور حداکثر یک قاشق از گلیسیرین یا روغن بچه اضافه شود. اضافه کردن گلیسیرین ضروری نیست اما اضافه کردن این ماده موجب می گردد اکلیل ها به آرامی در داخل آب حرکت نمایند و به عبارت دیگر بارش برف طبیعی تر بنظر آید و در زمانی طولانی تر این بارش صورت گیرد.

آموزش ساخت کاردستی جذاب

در مرحله ی بعد باید اکلیل رنگی را به آب اضافه کرد. توجه کنید نوع اکلیل شما باید بگونه ای نباشد که بر روی آب شناور شود. هرچقدر ذرات این اکلیل ها درشت تر باشند در هنگام بارش بهتر نور را بازتاب می کنند و نمایی زیباتری را ایجاد خواهند کرد. دقت کنید تمامی ذرات اکلیل تهنشین شوند و هیچ اکلیلی روی آب نایستد.

گوی برفی زیبا

حال میبایست آب را تا جای ممکن به شیشه اضافه کرد به گونه ای که هیچ جای خالی وجود نداشته باشد و کمی از آب سرریز گردد. این امر موجب می گردد در محصول نهایی هیچ حبابی وجود نداشته  باشد. سپس درب شیشه را میبایست کاملا بست. این مرحله باید به دقت انجام گردد تا هیچ حبابی در گوی برفی به ایجاد نشود. در صورتی که درب شما از نوع سیلیکونی است می توانید از سرنگ برای از بین بردن حباب های باقی مانده استفاده کنید.

گوی برفی شیشه ای

جهت جلوگیری از نشتی آب می توان دور درب شیشه را به ظرافت با چسب آکواریوم پوشش داد. همچنین می توانید از واشرهای پلاستیکی نیز برای آب بندی آن کمک بگیرید. در نهایت می توان یک ربان به دور قسمت چسب خورده پیچید تا زیبایی آن حفظ گردد.

گوی تسلا

محصول نهایی آماده است و با برعکس کردن شیشه می توان بارش اکلیل ها را به روی آدمک های آن مشاهده کرد.

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نیاز به کمک دارید؟