هدیه ی خاص چه ویژگی هایی دارد؟

قبول نکردن هدیه به چه معناست ؟

هدیه ی خاص چیست و چه تفاوتی با سایر هدیه ها دارد؟حتما این اتفاق برای شما هم رخ داده است که در یک مناسبت خاص مثل ولنتاین، روز مادر و حتی روز پدر تصمیم گرفته باشید هدیه ای را به دیگران بدهید اما ایده ای برای هدیه ی خاص خود ندارید، اگر قرار باشد بدون مناسبت هدیه دهید، وضعیت بدتر خواهد شد و شاید اضطراب قبول نکردن هدیه از طرف فردی که به او علاقمند شده اید را داشته باشید، در این مقاله قصد داریم راهکارهای تشخیص یک هدیه ی خاص را برای شما بیان کنیم و به شما یاد بدهیم هدیه ای را انتخاب کنید که ردخور نداشته باشد، با تحریریه روبوبیکا همراه شوید.

قبول نکردن هدیه به چه معناست؟

همانطور که پیش از این گفتیم یکی از دغدغه های خرید هدیه بدون مناسبت خاص، پذیرفته نشدن آن از طرف مخاطب شماست، در این وضعیت قبول نکردن هدیه ممکن است معانی متفاوتی داشته باشد، ممکن است فرد رابطه ی ایجاد شده توسط شما را تا این حد صمیمی احساس نکند که شما را مجاز به هدیه دادن به خود ببیند، همچنین ممکن است هدیه ی شما برای او نامناسب یا توهین آمیز تلقی شود که این نیز بحث جدایی هست، بنابراین هنگام خرید هدیه ی خاص باید بدانید ایده ها جدید هستند و امکان ریسک در این میان وجود دارد، ولی اگر پذیرفته شود ارزش معنوی بالاتری نسبت به هدایای روتین خواهد گذاشت، پس خرید هدیه ی خاص چندان ساده نیست و راه رفتن بر روی لبه ی تیغ هست.

هر چیزی می تواند یک یادبود و هدیه ی خاص تلقی شود؟

در مبحث هدایای خاص هر چیزی می تواند یک یادبود و هدیه ی معنوی تلقی بشود اما اینکه یادبود و  هدیه ی مورد نظر چه باشد بستگی به شناخت شما از طرف مقابل دارد، مثلا اگر کسی که می خواهید به او هدیه دهید از عاشقان طبیعت است، می توانید یک اصله نهال درخت به نام او بکارید یا یک پادکست شاعرانه برایش بسازید اما همچنان که گفتیم این ایده ها باید کاملا منطبق با شناخت شما از فرد مقابل باشد.

چند ایده برای خرید یک هدیه ی خاص

هر چه یک هدیه رنگ و بوی شخصی بیشتری داشته باشد خاص تر به نظر می رسد، برای شخصی سازی هدایا ایده هایی هست که می توانید از آن ها کمک بگیرید:

انتخاب یک هدیه ی خاص مرتبط با سرگرمی و علاقمندی ها

بسته به شناختی که از علاقمندی ها، عادات یا سرگرمی های فرد دارید می توانید برای او یک هدیه ی خاص بخرید، مثلا اگر مخاطب شما به آثار عتیقه و زینتی علاقمند است یا به هدایای بامزه علاقمند است می توانید مناسب با علاقمندی هایش یک کادوی خاص بخرید.

یک هدیه ی خاص واقعا شخصی

هر چیزی که قابلیت شخصی شدن داشته باشد می تواند یک کادوی خاص محسوب شود، چه یک پیراهنی به نام او باشد یا لیوان، انواع جواهرات یا زیورآلات، هر چند باید اطمینان پیدا کرد که این شخصی سازی در راستای علایق مخاطب شماست.

خرید کادوی خاص ارزان

هدیه ای از یک خاطره ی مشترک

نوستالوژی برای برخی افراد بسیار جالب و لذت بخش هست، پس می توانید کادوی خاصی را انتخاب کنید، که نشان دهنده ی یک خاطره ی خوش در گذشته ی شما باشد، مثلا هنگام خرید هدیه برای سالگرد ازدواج، هدیه ای بخرید که همسر را به یاد ایام خوش ماه عسل می اندازد.

ساخت یک تجربه ی خارق العاده

همیشه اینگونه نیست که لازم باشد برای هدیه دادن یک کادوی خاص بخرید، هدیه ی خاص گاهی می تواند یک سفر لذت بخش یا یک تجربه ی متفاوت باشد، فارغ از هزینه ها، اینگونه هدایا نیز فراموش ناشدنی هستند و اثر بیشتری بر روی مخاطب شما می گذارد.

یک سبد هدیه بسازید!

همیشه نوع بسته بندی هدیه بر روی آن اثر گذار است یکی از ایده های ایجاد هدیه ی خاصی می تواند این باشد که سبدی زینتی بسازید یا بخرید و هدیه یا هدایای خود را در آن قرار دهید.

یک هدف خیریه برای افراد خیرخواه

اگر فردی که می خواهید برایش هدیه بخرید به امور معنوی بسیار بیشتر از امور مادی اهمیت می دهد می توانید به عنوان هدیه یک کار خیر مثل کمک به آسایشگاه سالمندان را به نام او انجام دهید و یک هدیه ی معنوی را برایش در نظر بگیرید.

کاردستی بسازید و هدیه دهید.

اگر سازنده ی ماهری هستید یک ایده ی مناسب برای هدیه دادن ساخت کاردستی است، می توانید یک مجسمه ی چوبی بتراشید یا حتی شده برای او یک غذای خوشمزه و جدید درست کنید، بسته به خلاقیت شما این موارد می تواند یک هدیه خاص و شخصی محسوب شود.

 

استفاده از کارت هدیه یا اهدای اشتراک

هر چند این مورد زیاد توصیه نمی شود اما اگر وقت و هزینه ی لازم برای خرید هدیه خاص را ندارید می توانید از کارت هدیه استفاده کنید یا اشتراک سایت مورد علاقه ی فرد را به صورت رایگان برای وی بخرید و به او کوپن تخفیف بدهید هر چند، روش چندان مناسبی نیست.

یک آلبوم عکس بسازید.

با گسترش فناوری و دوربین های دیجیتال عکس های بی شمار زیادی از افراد، داخل حافظه دوربین یا گوشی ها هست ولی این عکس ها در اغلب موارد چاپ نمی شوند و معلوم نیست چه بلایی بر سر آن ها می آید، امروزه چاپ کردن عکس و ایجاد یک آلبوم خلاقیت ویژه ای محسوب می شود بنابراین می توانید یک آلبوم از عکس های خاطرات مورد علاقه ی خود بسازید و آن را به دیگران هدیه دهید.

کادوی خاص بخرید.

آخرین ایده ای که مد نظر ماست خرید یک کادوی خاص است، سه هدیه ی خاص فروشگاه روبوبیکا به شرح زیر هستند:

گوی موزیکال

گوی موزیکال برفی از یک حباب تشکیل شده است و درون آن المان ها و مجسمه های ویژه ای قرار دارد که نظر افراد زیادی را به خود جلب می کند و به عنوان زینت بخش خانه نیز به کار می رود.

گردنبند دو تکه

یکی از هدایای ویژه ای که می تواند نماد یگانگی و همبستگی شما محسوب شود گردنبند دو تکه ی پازلی است، این گردنبند از دو نیمه تشکیل شده و در کنار هم تشکیل یک گردنبند کامل را می دهند.

زیورآلات خاص

زیور آلات و طلا، طبق تمام نظر سنجی ها جز کالاهای مورد علاقه ی خانم هاست، بنابراین می توانید از میان زیورآلات خاص روبوبیکا چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید.

هدیه ی خاص

همه چیز درباره ی هدیه ی خاص

با ده ایده ی خرید کادوی خاص آشنا شدید، سه کادوی خاص گوی موزیکال، گردنبند دو تکه و زیورآلات خاص را شناختید و اینک می دانید که خرید هدیه ی خاص وقتی مناسبت معین نباشد، کار ساده ای نیست و به صورت خلاصه با علت پذیرفته نشدن هدایا آشنا شدید، ایده ی شما برای خرید کادوی خاص چیست می توانید در نظرات با ما گفتگو کنید.

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× نیاز به کمک دارید؟